De Tas

DTas | Artikelen voor Huis en Tuin

Configuratie van aangepaste doelgroepen en lookalike op Facebook.

Om de verkoop van het product of dienst te verbeteren, naast het optimaliseren van de website of landingspagina tot in de kleinste details, dankzij het werk van de Seo Specialist, zijn er vele andere tools en activiteiten die bezoekers naar jouw website kunnen brengen.

Aangepaste doelgroepen

Door de configuratie van gepersonaliseerde doelgroepen kun je Facebook-ADS alleen en exclusief tonen aan een goed gericht doelgroep, met uitzondering van diegenen die niet voldoen aan de geselecteerde zoekcriteria: dit betekent dat als je niet geïnteresseerd bent in een bepaald deel van de markt, hoe zou je bezoekers van het online portaal zijn, kun je ze uitsluiten door de categorie te kiezen die het beste bij je past. In het bijzonder zijn de categorieën die je kunt selecteren voor het creëren van het gepersonaliseerde publiek je klanten, en in dit geval moet je de gegevens aan Facebook marketing verstrekken zodat de advertenties alleen kunnen worden gezien door deze categorie gebruikers, de sitebezoekers. , die de installatie van de Facebook-pixel nodig hebben op portaal wonen mensen die interactie hebben gehad in jouw winkel, degenen die de mobiele applicatie heeft gebruikt en degenen die interactie hebben gehad met de inhoud op Facebook en Instagram die je hebt ingevoerd. Om een aangepast publiek te maken, ga je gewoon naar de advertentiebeheerpagina’s, kies je het openbare item en vervolgens het item waarmee je een nieuw type aangepast publiek voor die advertentie op Facebook kunt maken. Op deze manier kan alleen het door jou geselecteerde doel de advertenties bekijken die je op Facebook marketing hebt gemaakt.

The Lookalike doelgroep kan worden vertaald met de term gelijkwaardig publiek, is de ideale keuze wanneer je van plan bent operationele grenzen te verleggen, of wanneer je jouw merk bekend wilt maken aan mensen die dezelfde interesses hebben als die van het publiek. Dit komt omdat je een doelwit gaat creëren dat erg lijkt op dat van je publiek, voor het maken van Lookalike bron die wordt geselecteerd is fundamenteel: dit moet nauwkeurig zijn en gegevens rapporteren die Facebook marketing helpen om de beste Lookalike voor jouw behoeften te kiezen. De oorsprong kan die van een persoonlijk publiek of fans van de pagina zijn: als je eenmaal de keuze hebt gemaakt waarvan je denkt dat deze correcter is, moet je naar het openbare item gaan en vervolgens een vergelijkbaar publiek creëren. De volgende stap betreft zowel de keuze van de herkomst als de grootte, bedoeld als percentage van gelijkenis met het publiek dat je al hebt verworven. Als je een lage index invoert, gelijk aan 1%, toont Facebook marketing de advertenties alleen en exclusief aan die mensen die een hoge gelijkenis hebben met het doel dat je al hebt verworven.